In een unit werken meerdere onderwijsprofessionals samen waardoor er vanuit verschillende oogpunten naar kinderen wordt gekeken en geboden wat zij nodig hebben. Wij borgen de kwaliteit van ons onderwijs doordat wij als onderwijsprofessionals voortdurend met elkaar in gesprek blijven en ons daarnaast blijven ontwikkelen door het volgen van scholing. In een unit blijven we elke leerling nauwkeurig volgen en waar nodig wordt in overleg met intern begeleider en directie ondersteuning georganiseerd. Met elkaar streven we naar het beste voor alle kinderen bij ons op school.
In de ochtend wordt er in de units gewerkt aan de kernvakken (rekenen, taal, lezen) waarbij we gebruik maken van een digitale, adaptieve leeromgeving. Op deze manier erkennen wij de verschillen in ontwikkeling van ieder kind. 's Middags wordt er thematisch en groepsdoorbroken gewerkt, waarbij kinderen werken aan activiteiten en een eigen onderzoek. Hierdoor ontstaat er motivatie om te leren en krijgen zij de ruimte om hun talenten te ontdekken en/of voort te zetten.
OBS Wereldwijzer zoekt naar een evenwicht tussen het aanleren van kennis en praktische vaardigheden en het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling. De vakken rekenen, taal en lezen zijn de kern van het onderwijs. Naast het bijbrengen van kennis is de sociaal-emotionele vorming een belangrijk onderdeel. Voor beide wordt planmatig ruimte en aandacht in het lesprogramma gemaakt.